Портфоліо


ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ

Назва проекту Народні образи в операх М.В.Лисенка.

Назва навчальної теми “Образний зміст музики”


Основний та другорядні навчальні предмети  музичне мистецтво, образотворче мистецтво, література, історія інформатика.


Вік учнів, клас 13-14 років, 7 кл.


Стислий опис проекту

Проект передбачає вивчення учнями особливостей інструментальної професійної музики М.В.Лисенка. Ознайомлення з поняттями “музичний образ” та пояснення поняття “арія”. Учні виконують дослідження (в школі та вдома) за творчістю М.В.Лисенко (мотиви створення опер “Тарас Бульба” та “Наталка Полтавка”) спостерігають за інтонаційним розвитком музичних образів, порівнюють контрастні за характером музичні образи, інтерпретують національну специфіку музичних творів як відображення життя народу та виразно виконувати музичні твори.
Розуміння учнями цінності української класичної музики, надає можливість зрозуміти особливості професійної інструментальної музики композитора, напрямки і стилі, краще зрозуміти оперну музику.
Виконання проекту надає велику можливість сформувати ціннісне ставлення до мистецтва, поступово формувати предметну компетентність учнів основної школи. Участь у проекті та використання інформаційних технологій в процесі роботи допомагає підвищувати якість навчання та формує систему ключових, міжпредметних естетичних компетентностей.

План

Навчальні цілі

- надати знання про життєвий шлях та творчість українського композитора М.В.Лисенка. Знайомити з поняттями “музичний образ”; пояснити визначення поняття “арія”;
- розвивати вміння спостерігати за інтонаційним розвитком музичних образів, порівнювати контрастні за характером музичні образи, інтерпретувати національну специфіку музичних творів як відображення життя народу та виразно виконувати музичні твори;
- формувати уявлення про дослідницьку групову діяльність, розуміння своєї дослідної роботи, розвивати почуття відповідальності за якість створеного творчого проекту і розуміння його корисності в груповій проектній роботі, вміння працювати в малих групах, виконувати певні ролі в групі на основі взаємодії і толерантності;
- формувати навички планування власної діяльності, вміння формулювання висновків, визначати власні навчальні потреби, навички презентувати свою роботи та захищати цінні ідеї проекту;
- формувати вміння здійснювати самостійний пошук потрібної інформації та творчого критично оцінювання її, використовувати інформаційні технології як інструменту для проведення дослідження;
- формувати вміння здійснювати само оцінювання своєї роботи за обраними критеріями, здійснювати оцінювання роботи в групі; формування вміння створювати презентацію, публікацію, блог та підбирати відповідний дизайн до нього, редагувати та підбирати відповідну структуру до тематичного блогу;
- розвивати зацікавленість українською класичною музикою, глибоке відчуття втілених у музичних творах настроїв, почуттів та характеру людини;

- виховувати почуття єдності з музичним образом пісні.

Опис оцінювання

На початку роботи проекту учитель проводить:
- анкетування з визначення рівня знань з обраної теми;
- анкетування з визначення навчальних потреб і зацікавленості в темі проекту.
- заповнення ЗХД таблиці.
Під час роботи над проектом учитель разом із учнями проводять:
- анкетування для розподілу ролей та об’єднання учнів в малі групи; - анкетування з метою само оцінювання власної діяльності учнів та оцінювання роботи інших членів проектної групи;
 - анкетування для контролю за дотриманням вимог щодо організації діяльності блогу проекту.
В кінці виконання проекту учитель проводить:
- визначення рівня підготовки проекту; - визначення індивідуального внеску в проект;
- визначення само спрямованості та рівня творчої самостійної діяльності в проекті.

Діяльність учнів

На початку проекту:
- вчитель визначає методом мозкового штурму існуючи проблеми в сфері музичного мистецтва та обирається і формулюється тема проекту; - учні переглядають презентацію вчителя, знайомляться з публікацією вчителя щодо особливостей проектної діяльності ознайомлюються із основними запитаннями проекту; - учитель разом із учнями проводить перше з метою визначення навчальних інтерес і потреб і рівня знань з обраної теми за допомогою тестування на комп’ютері; - учитель разом із учнями створюють план проекту, об’єднуються в малі групи для виконання певних завдань, розподіляють ролі, встановлюють терміни виконання завдань для кожної малої групи.
Під час проведення проектного дослідження
- учитель разом із учнями створює блог та розподіляє завдання для кожної групи і визначає кінцеві продукти проектної діяльності для кожної малої групи та подає список джерел; - учні проводять дослідження за певним планом, шукають потрібну інформацію,переглядають документ створений вчителем для фасилітації проводять анкетування та потім обробляють інформацію, оформлюють результати дослідження в схеми, графіки, заповнюють інформацію в блозі, розміщують свої враження від роботи оцінюють рівень своєї діяльності у проекті; - учні оформлюють результати своєї діяльності в кінцеві продукти: публікацію, презентацію, виставку живописних робіт та сценарій шкільного вечора та зберігають свої напрацювання в відповідних папках блогу; - проводять анкетування з метою визначення само оцінювання власної діяльності учнів та оцінювання роботи інших членів проектної групи та здійснення контролю за дотриманням вимог щодо організації діяльності блогу проекту.
В кінці роботи на завершальному етапі проекту:
- учні заповнюють форму для самооцінювання та визначення набутих в проекті практичних навичок вищого рівня; - учитель роздає шаблон для виконання звіту та подає корисні поради для його заповнення; - з метою формулювання висновків діяльності учні спільно готують про виконану роботу, обмінюються інформацією за допомогою мережі Інтернет, пересилають по скайпу; - учні готують презентацію проекту та спільно розробляють план і форму проведення презентації; - учитель консультує учнів за допомогою он-лайн консультацій для оформлення загального звіту; - учні готуються до захисту проекту та готують доповідь до захисту; - учитель разом із учнями проводять захист головних ідей проекту та розміщують результати проекту в блозі.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище Замятіна Ольга Юріївна

Фах, навчальний предмет Музичне Мистецтво

Навчальний заклад     Лозівський ліцей № 4

Місто\село, район, область м.Лозова, Харківської області

Контактні дані

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу 01.09-31.10.2012

Місце проведення тренінгу Лозівький ліцей №4


Тренери Пересечанський В.І.


Комментариев нет:

Отправить комментарий